Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med dina varor eller om de blivit skadade i transporten, kontakta oss via kontaktformuläret under rubriken "kontakta oss" längst ned på sidan alternativt ring oss på tel: 042-327304 och meddela oss detta, dock senast 14 dagar efter leverans. Det är viktigt för oss att du är nöjd. Antingen kommer du att bli erbjuden att kostnadsfritt skicka tillbaka produkterna eller också skickar vi helt enkelt nya produkter till dig.
Notera att du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för din produkt för att kontrollera att varan är i helt skick. I många fall är det enbart emballaget, dvs förpackningen, som har fått sig en törn. Eftersom vi levererar de flesta av våra produkter i så kallade blisterförpackningar är chansen stor för att produkterna ändock är fullt dugliga.
Naturligtvis står det dig fritt att reklamera varan även om blisterförpackningarna är hela. Emellertid, om blisterförpackningarna verkar skadade rekommenderar vi att du kontaktar oss för retur.
I extrema fall kan det vara så att vi inte kommer överens angående en reklamation. Vid eventla tvister följer vi därför alltid Allmänna reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) har du som kund rätt att ångra ditt ingångna köpavtal inom 14 dagar från det datum varan har levererats. Om du som kund vill åberopa din ångerrätt och returnera varan skall detta meddelas till vår kundtjänst skriftligen eller via epost-adress; kundtjanst@origohealth.com eller genom att ringa oss på tel: 042-327304. Kontaktuppgifter till vår kundtjänst finner du alltid på din faktura. Ångerrätten gäller endast om varan skickas tillbaka i oskadat skick. Observera, ångrar du ditt köp står du själv för fraktavgiften. Returnera inte mot postförskott.
Utebliven betalning av en eller flera produktförsändelser räknas inte som retur/reklamation. Returnerar du produkten efter tiden för ångerrätten fritar det inte dig från skyldigheten att betala den.
Du kan känna dig trygg när du handlar hos OrigoHealth. Alla kosttillskott och vitaminer som erbjuds är GMP-certifierade (Good Manufacturing Practice). Detta borgar för att produkterna är av god kvalitet och tillverkade under läkemedelsliknande förhållanden samt står under kontinuerlig kontroll av berörda myndigheter. Alla våra kapslar och tabletter är hygieniskt förpackade och förseglade. I största möjliga mån försöker vi skicka produkterna direkt hem till din brevlåda. Vid de fall det inte är möjligt kommer du att få en avi om var du kan hämta dina produkter.
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en orderbekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser korrekt ut. Skulle det vara något du undrar över kontakta vår kundtjänst omedelbart. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst.
Du betalar alltid tryggt och bekvämt mot faktura. I samtliga fall är kredittiden 15 dagar och förfallodagen står tydligt utmärkt på din faktura. Vid försenad betalning kommer lagstadgad påminnelseavgift f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med Riksbankens referensränta + 2% per månad samt eventuella inkassoavgifter att debiteras. Fakturan kommer både med epost vid beställningstillfället och tillsammans med din försändelse. Har du frågor om din faktura kontakta vår Kundtjänst så fort som möjligt så hjälper vi dig på bästa sätt.
Hos OrigoHealth är alla varor fraktfria. Vi förbehåller oss rätten att ändra villkoren och priset för frakten i framtiden.
OrigoHealth förbinder siga att leverera varan inom skälig tid, dock senast inom 30 dagar från den dag då köparen gjorde sin beställning, om inte annat avtalats.
Om leveransförsening uppstår skall säljaren underrätta köparen därom inom den utlovade leveranstiden. Om du inte har fått dina varor i tid, tveka inte att kontakta vår Kundtjänst.
Vi gör allt vad vi kan för att ha alla produkter på lager, men vid oförutsedd stor efterfrågan händer det tyvärr att någon produkt tar slut. Vid en sådan eventualitet meddelar vi dig via e-mail eller brev. Därefter leveransbevakas detta och leverans kommer så fort vi har produkten i lager igen.
Alla priser som anges på OrigoHealth hemsida/webshop inkluderar moms. Svensk moms på vitaminer och kosttillskott är för närvarade 12 %. Notera även att inkluderat i priset är din gåva till Cancerfonden. Den upptar 5% av ordervärdet exklusive moms.
Såvitt inte annat framgår av våra avtalsvillkor skall information från OrigoHealth till dig som enskild kund ske via brev, via din försändelse alternativt via din angivna e-mailadress. Du som kund kan få allmän information om våra produkter via t ex broschyrer, övrigt skriftligt och tryckt material, via e-mail samt genom vår hemsida.
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, i kataloger, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.
Samtliga produkter som vi säljer på OrigoHealth är fullt lagliga att användas i Sverige. Notera att alla kosttillskott och vitaminer som säljs hos OrigoHealth endast är ett komplement till råd från din läkare och/eller terapeut och är inte tänkt att på något sätt ersätta eventuella läkarundersökningar eller behov av läkarvård. Tanken är att du själv skall få råd och tips av din läkare eller terapeut, dra dina egna slutsatser, och på ett ansvarsamt sätt göra dina inköp hos oss samt använda våra produkter. Vi erbjuder information i den mån det går, exempelvis genom vår Kunskapsbank, men tar inte ansvar för enskilda personers hälsa och välmående. Vi är alla unika individer med olika behov. Det är därför inte alltid så att det kosttillskott som kanske passar en person även passar dig. Detta innebär att vi alltid rekommenderar dig att uppsöka din läkare och/eller terapeut vid behov och besvär, för en personlig utvärdering och konsultation.
Vi på OrigoHealth tycker att företag borde aktivt bidra till samhället, inte bara genom skatter. Något som ligger oss varmt om hjärtat är kampen mot cancer, därför har vi valt att skänka en del av vår vinst till Cancerfonden.
Du måste ha fyllt 18 år för att handla hos oss. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp. Kontakta oss så kan vi göra återköp på ordern samt spärra den minderåriges konto hos oss.
Använd alltid i första hand kontaktformuläret under rubriken "Kontakta oss" längst ned på sidan.
Ring till oss:
Tel: 042-327304
Skriv till oss:
OrigoHealth
Box 1461
251 14 HELSINGBORG
Tack för att du väljer OrigoHealth!
Team OrigoHealth